در بازار امروز، همه جا حرف از ایجاد یک تجربه عالی خرید برای مشتریان است. شما باید به نحوی فراموش نشدنی با مشتریان خود تعامل داشته باشید که دفعه بعدی که به خدمات یا محصولی مشابه شما نیاز داشتند، بی اختیار کسب و کار شما را به یاد آورند.
به این منظور از 12 کارآفرین جوان پرسیده ایم که :
- شما چگونه می توانید یک تجربه خرید عالی برای مشتریان خود بسازید بدون این که بار اضافی بر دوش هزینه های سازمان باشد؟
در ادامه پاسخ های آن ها را با هم مرور می کنیم:
1-رفتاری دوستانه داشته باشید، راستگو باشید و به سرعت پاسخ دهید.
تمامی این ویژگی ها کاملا رایگان و بدون هزینه هستند. اما قطعا شما به یک سیستم مدیریت مشتری نیاز دارید تا بتوانید سریعا به مشتریان خود پاسخ دهید. شما باید بتوانید فرهنگ رفتار دوستانه و صادقانه با مشتریان را در نزد تک تک اعضای سازمان تان جا بیاندازید. (پیتر بوید، از سازمان پیپر استریت وب دیزاین)
2-ارتباط چشمی داشته باشید.
اگر بتوانید در هنگام گفتگو با مشتریان تماس چشمی خود را حفظ کنید؛ ارتباطات انسانی به مراتب بهتر خواهند شد.
(ریچل بایدر، شرکت ماساژ گرین پوینت)
3-پاسخ ها را شخصی کنید.
هنگامی که مشتریان برای درخواست کمک یا پشتیبانی با شما تماس می گیرند، اغلب تماس آن ها به این دلیل است که با مشکلی مواجه شده اند. به جای استفاده از یک پاسخ کلی برای همه، مشتریان خود را با نام شان صدا کنید و نگرانی های آن ها را به دقت گوش کنید. به آن ها اطمینان دهید که در اسرع وقت به بهترین شکل ممکن این مشکل رفع خواهد شد. این فرآیند بی هزینه، اولین گام خشنودسازی مشتری است. (مارک کراسنر، شرکت اکسپکت فول)